Apologétique, CaRtE

Confesiunile unui sfânt…

arp_7300200_62-16

Mare eşti Tu, Doamne, şi întru totul demn de-a fi lăudat; mare este şi puterea Ta, iar înţelepciunea Ta nu are hotar.

Şi totuşi omul vrea să Te laude pe Tine, el, care nu este decît o părticică a creaţiei Tale; el, omul, care îşi poartăîn lume condiţia de muritor şi îşi duce cu el mărturia păcatului său, dar şi dovada că Tu, o, Dumnezeule, staiîmpotrivă celor mîndri;

şi totuşi el, omul acesta, care nu-i decît o părticică a creaţiei Tale, vrea să Te laude pe Tine. Tu îl îndemni să simtă desfătare în faptul că Te laudă, fiindcă Tu ne-ai zidit pe noi pentru Tine; şi neliniştită este inima noastră, pînă se va odihni întru Tine.

Dă-mi, o, Doamne, putere să ştiu şi să înţeleg ce este mai important: să Te invoc sau să Te laud; şi ce este mai important: să Te cunosc, ori să Te invoc?

Dar cine Te-ar putea invoca pe Tine, necunoscîndu-Te? Căci, necunoscînd, omul poate să invoce pe cineva în lo-cul altcuiva.

Dar oare ce-ar putea fi mai potrivit: să fii invocat sau să fii cunoscut?

"Dar cum Îl vor invoca pe cel în care n-au crezut? Şi cum vor crede fără propovăduitor?

Şi-l vor lăuda pe Domnul cei care îl caută?"

Şi vor lăuda pe Domnul cei care Îl caută .

Căci numai cei care îl caută îl vor găsi, şi, găsin-du-L, îl vor lăuda.

Dar eu am să Te caut, o, Doamne, invocîndu-Te, şi am să Te invoc, crezînd în Tine!

Căci aşa ne-a fost nouă propovăduit. Te invocă, o, Doamne, credinţa mea, cea pe care Tu mi-ai dat-o, cea pe care Tu mi-ai insuflat-o prin bunăvoinţa Fiului Tău, prin rîvna depusă de propovăduitorul Tău.

Sfântul Augustin- Confesiuni [fragment]

3 thoughts on “Confesiunile unui sfânt…”

Leave a Reply

