Scriptorium Bibliae

Dragostea

Una dintre cele mai … De fapt Cea mai mare poruncă dată de Domnul Isus pe care se bazează întreaga Scriptură este aceasta: să-L iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău cu tot cugetul tău şi pe aproapele tău ca pe tine însuţi. Pentru că dragostea de aproapele tău te va păzi să îl furi, să îl minţi, să juri strâmb împotriva lui,să îi doreşti răul într-un fel sau altul. Tot aşa şi dragostea faţă de Dumnezeu te va păzi de necredincioşie faţă de El. Personal, am îndrăgit mereu descrierea din 1 Corinteni 13 şi am căutat să mă raportez la ea, când am vrut să văd dacă am un caracter asemănător cu cel descris de Pavel. Ea[descrierea] m-a păzit de mândrie când am crezut că a vorbi în limbi e ceva, sau când am crezut că dărnicia mea este cea mai cea. Şi raportându-mă la relaţia cu oamenii sau gândindu-mă cum ar trebui să arate o relaţie sănătoasă din punctul Lui Dumnezeu de vedere, am înţeles acest capitol ca pe unul revelator şi relevant.
Dragostea este îndelung răbdătoare
Dragostea nu se umflă de mândrie
Dragostea nu caută folosul ei
Dragostea nu se gândeşte la rău
Dragostea nu se poartă necuviincios
Dragostea nu se mânie Dragostea nu se laudă
Dragostea se bucură de adevăr
Dragostea nu pizmuieşte [ pizmă = ciudă,nemulţumire,ură,duşmănie ]
Dragostea este plină de bunătate
Toate acestea te ajută să te verifici pe tine, să vezi cum eşti, şi dacă nu eşti atunci poţi începe prin a fi ca să poi spune despre tine că ai dragoste. Domnul Isus a spus într-o cuvântare a Lui că inima este locul de unde pleacă toate lucrurile rele,locul pe care trebuie să îl păzim mai mult decât orice,ca pe o fortăreaţă în timp de război.Şi ca să te păzeşti de rău, care poate fi haina cea mai frumoasă, cea mai potrivită pe care o poate unul îmbrăca, dacă nu haina dragostei? Dragostea care poate topi toate săgeţile arzătoare ale vrăjmaşului.Dragostea care crede totul, care suferă,care rabdă,care nădăjduieşte. Să nădăjduieşti că cel mai rău,cel mai înverşunat poate avea intrare la Tatăl prin jertfa Domnului Isus şi să continui să te rogi pentru el[ea]. Să nădăjduieşti că deşi copiii tăi [sau părinţii, sau oricine ai tu drag şi apropiat]se zbat în păcat şi în necunoaştere, într-o zi, datorită dragostei minunate a Lui Dumnezeuvor putea să fie salvaţi de la pedeapsă veşnică. Însă cu câteva zile în urmă Dumnezeu mi-a descoperit un alt nivel la care unul poate să urce când îl iubeşte pe Dumnezeu, atunci când ai o încredere totală în Dumnezeu. Ştiu, este uşor să spui “încrede-te în Dumnezeu, El te va ajuta”. Cum să spui asta unuia care se zbate pe un pat de suferinţă? Cum să spui tu de pe buze cuiva”încrede-te în Dumnezeu” când ştii că nu mai are speranţă la o viaţă mai bună? Cum să spui asta unuia care nu îşi poate găsi de lucru, sau unuia căruia i se pare că se luptă cu pumnii în vânt şi că totul din el se întoarce împotriva Lui Dumnezeu, pentru că nu Îl înţelege, nu îi înţelege căile. O soţie a cărui soţ necredincios îi face necazuri, un copil al cărui părinţi au divorţat…Boală, necredinţă, durere, neputinţă, cum să te încrezi în Dumnezeu în acestea toate? Dumnezeu spune că noi eram păcătoşi şi că El a murit pentru noi pentru că ne-a iubit necondiţionat. Şi noi am înţeles asta când am crezut când i-am dat viaţa noastră cu tot ce e în ea. Dar uneori parcă rămânem la atât. El ne-a iubit şi noi, din pricina asta l-am crezut şi l-am acceptat. 1 Corinteni 13 are un verset special, un verset care ne poate deschide ochii la ce facem mai departe, mai mult de atât.Atunci când e greu de tot în viaţă şi nu mai vezi pe unde să ieşi la lumină, atunci Dumnezeu îţi cere să nu te mai lupţi tu pentru tine, ci să Îl laşi pe El să lupte. Acceptând să îţi îndeplineşti dovada de iubire A TA faţă de El.

Dragostea acoperă totul, crede totul, nădăjduieşte totul, suferă totul.

Pentru mine personal, acest verset a fost o revelaţie. A fost ca şi cum l-aş fi auzit pe Dumnezeu spunându-mi şoptit în ureche [chiar într-un moment când nu mai vedeam nici o ieşire], ca un susur blând acest verset şi ca şi cum nu ar fi fost de ajuns m-a întrebat doar atât: Poţi face asta? Atunci am înţele, mai presus de cuvinte ce înseamnă asta: “Dacă poţi face asta pentru Mine, Domnul tău şi Dumnezeu tău, atunci îţi arăţi dragostea faţă de Mine. Crede că totul în viaţa ta este planul Meu perfect pentru tine. Nădăjduieşte în ziua de mâine, când va răsări soarele. Acoperă toate lucrurile în sângele Meu care s-a vărsat pentru tine. Suferă! Suferă totul din mana Mea, pentru că Eu fac bine sufletului tău. opreşte-te la acestea patru! Acoperă!Crede!Nădăjduieşte!Suferă! Nu te mai gândi la “de ce?”. Nu te mai gândi la cum să ieşi! nu te mai gândi la “până când?!?” iubeşte-Mă necondiţionat aşa cum te-am iubit Eu ! Asta înseamnă să te încrezi cu totul în Mine!

4 thoughts on “Dragostea”

  1. A fost un moment in viata mea, unul deosebit de frumos, in care am simtit intr-un mod special ceea ce scrie in 1 Corinteni 13. Era pe vremea cand nu stiam prea multe despre dragostea Lui Dumnezeu descrisa in Biblie, dar am simtit-o intr-un fel care se potriveste foarte bine. Am simtit ca dragostea Lui Dumnezeu este atat de mare, de profunda, de lipsita de limite, incat nu exista vreun lucru pe care sa il fac astfel incat sa Il tulbur… Ca orice as face, El ma iubeste, ma intelege si nu Il surprinde nimic… Asta nu inseamna ca pacatele mele nu l-ar intrista, ci faptul ca iubirea Lui nu se va schimba din cauza lor.
    E greu de descris, pentru ca a fost o descoperire a Lui, stiu asta, si e greu de pus in cuvinte. Dar sentimentul acela de siguranta, de infinita dragoste, de bunatate de nedescris, de pace a fost clar.

  2. Sunt minunate momentele acelea în care simţi că înţelegi cu claritate mesajul Lui Dumnezeu, pentru tine, ca şi cum ar vorbi cu tine Domnul gură la gură. Sunt rare, pentru că nici noi nu suntem poate consecvenţi în “părtăşia” aceea minunată, dar atunci când vin, te ajută să mai rezişti o vreme, şi încă o vreme :)

Leave a Reply

