Posted in Dumnezeologie

Viitorul văzut din autobuz …

Seated-Men

Nu ştiu cum s-a făcut, că de obicei îmi ocup mintea cu diverse stiluri de muzică, când aleg să iau autobuzul. Mi-e mai bine aşa, deşi risc să pierd interacţiunea cu populaţia care mă înconjoară.Adică, exceptând momentele de îmbulzeală când eşti împins în toate direcţiile şi înjurat, că te-ai trezit şi tu să iei autobuzul şi că nu mai este loc să pui un ac. Exceptând momentele acelea de interacţiune, clipele petrecute prin autobuze sunt destul de “liniştite” .Cel puţin în Iaşi.

S-a întâmplat că fără muzică în urechi, am surprins doi moşneguţi, stând la taclale, in spatele meu.

“Ia zi, ce părere îţi dai? Ce viitor au tinerii din ziua de azi?”

“Păi ce viitor să aibă?Nu au nici un viitor. Nu vezi  că se duc la şcoală degeaba?”

“Da…” zice celălalt. “Da…”

“Îţi mai zic eu ce îi aşteaptă, la cum trăiesc tinerii în ziua de azi… Prostituţie, droguri, promiscuitate… trăiesc în concubinaj şi îşi omoară copii. Nu doar că nu îi păstrează, dar îi mai şi aruncă la tomberoanele de gunoi. Nu au nici un viitor.

Nu îi interesează ce o să fie peste câţiva ani, ei să o ducă bine, 3-4 ani şi dup-aia … “

 

Am…zâmbit , indignată de negativismul lor. Aş fi vrut să le zic că nu au dreptate, că tinerii nu sunt aşa, că … eu nu sunt aşa. Am vrut să le zic că bat câmpii şi că ţara e plină de minţi strălucite şi de copii muncitori.

Dar mi-am adus aminte ce spune Biblia despre zilele pe care le trăim.

În zilele din urmă, vor fi vremuri grele. Oamenii vor fi iubitori de sine, lăudăroşi, trufaşi, iubitori de bani,  nemulţumitori, neascultători de părinţi, hulitori, neinduplecaţi, clevetitori, obraznici, neînfrânaţi,  fără dragoste firesacă, neiubitori de bine, îngâmfaţi, iubitori mai mult de plăcere decât de Dumnezeu.

Şi, mi-am dat seama că au dreptate. Aşa cum văd ei lucrurile, cu fărâma de bun simţ care a mai rămas  în conştiinţa lor, au mare dreptate.

Nu mai ştim ce e bine şi ce e rău. Suntem o generaţie întocmai cum zice Biblia, dar nu putem recunoaşte faptul că aceste lucruri sunt un PĂCAT, pentru că ideea de păcat a devenit gândul demodat al bătrînilor din autobuze. Nu mai este păcat să fii obraznic.

Nu mai este păcat nici să te culci cu cine îţi place, nici să arunci la gunoi o viaţă de om, că ţie nu ţi-e a creşte copii.

Nu mai este păcat să fii îngâmfat. E normal să faci ce îţi place, să mergi unde îţi convine, să te porţi cum simţi şi nu cum e bine.

Şi-apoi vrem să Îl înţelegem pe Dumnezeu. Sau mai rău, îl judecăm pentru tot ce nu putem noi accepta.

Nu ştiu, poate era mai bine să fi avut căştile date la maxim şi să nu-i fi auzit pe cei doi bătrânei, făcând conversaţie în autobuz. Am ajuns la o concluzie dureroasă despre generaţia “mea”. Sau… poate e doar rezultatul concepţiilor mele demodate despre viaţa şi despre existenţa unui Dumnezeu Atotputernic, venit printre noi ca să ne reabiliteze spiritual şi să ne dea o minte nouă.

În orice caz, din când în când, e bine să mai interacţionezi cu oamenii . Chiar dacă presupune să asculţi bazaconiile a doi moşneguţi cu poftă de discuţii dintr-un autobuz aglomerat.

Author:

Oh God, I don't love You, I don't even want to love You, but I want to want to love You! Theresa of Avila

Leave a Reply

