Dumnezeologie

traim bine ??

 

images (1)

Fiecare are dreptul la opinie. Şi datoria fiecărui cetăţean este să meargă la  vot. Ca să “trăim bine” . Cel puţin aşa se aude. Din păcate, românii sunt tot mai dezamăgiţi, tot mai apăsaţi şi cu fiecare an care se scurge, îşi pierd şi speranţa că va fi mai bine dar şi elanul ca să lupte.  Personal, cred că ar exista o soluţie. O singură soluţie de scăpare… de reabilitare pentru români. Şi anume, schimbarea lăuntrică.

Dacă poporul Meu peste care este chemat Numele Meu se va smeri, se va ruga, şi va căuta Faţa Mea, şi se va abate de la căile lui rele, – îl voi asculta din ceruri, îi voi ierta păcatul, şi-i voi tămădui ţara .Ochii Mei vor fi deschişi de acum, şi urechile Mele vor fi cu luare aminte la rugăciunea făcută în locul acesta.(2 cronici 7.14)

Asta spunea Domnul Dumnezeu unui popor îndărătnic şi schimbător. Şi cu ce ne-am deosebi noi de ei? Românul  a uitat că are un Stăpân, a uitat că nu îşi poate face de cap şi că cineva în ceruri vede şi ţine cont. Românul a uitat , precum fariseii de odinioară, să împlinească voia Lui Dumnezeu din dragoste şi nu din datorie.  “Voi, curăţaţi partea dinafară a vasului, dar cea dinăuntru o lăsaţi necurăţată. Voi, da-ţi zeciuiala din chimen şi mărar, dar lăsaţi nefăcute cele mai însemnate lucruri din lege: dreptatea, mila şi credincioşia.”

Dar dacă vă veţi abate, dacă veţi părăsi legile şi poruncile Mele, pe care vi le-am dat, şi dacă vă veţi duce să slujiţi altor dumnezei şi să vă închinaţi înaintea lor, vă voi smulge din ţara Mea, pe care v-am dat-o, voi lepăda de la Mine casa aceasta, pe care am închinat-o Numelui Meu, şi o voi face de pomină şi de batjocură printre toate popoarele.(2 cronici 7.19,20)

Sună cunoscut ? Mie da. Da, de zeci de ori. Pentru că da, peştele de la cap se împute, dar schimbarea începe de la unu şi de obicei acel unu sunt eu. Schimbarea mea, va face ca un altul să vadă şi să îi placă . Şi dacă îi place, s-ar putea să vrea o schimbare, care la rândul ei să se răspândească ca o pânză de păianjen.

Personal, sunt conştienta ca nici un om nu va face bine ţării noastre, decât daca aşa vrea Dumnezeu. Pentru că El este în control şi cârma tuturor lucrurilor este în mâna Lui. Dacă are in vedere binecuvântare, atunci vom fi binecuvântaţi. Dacă însă merităm răul, cu siguranţă nu ne va binecuvânta. Spunea proorocul Isaia în cartea lui :

Păcătoşii sunt îngroziţi în Sion; un tremur a apucat pe cei nelegiuiţi care zic: „Cine din noi va putea să rămână lângă un foc mistuitor? Cel ce umblă în neprihănire şi vorbeşte fără vicleşug, cel ce nesocoteşte un câştig scos prin stoarcere, cel ce îşi trage mâinile înapoi ca să nu primească mită, cel ce îşi astupă urechea să n-audă cuvinte setoase de sânge şi îşi leagă ochii ca să nu vadă răul,acela va locui în locurile înalte; stânci întărite vor fi locul lui de scăpare; i se va da pâine, şi apa nu-i va lipsi.

Suntem poporul lui Dumnezeu?Cel puţin, ştim să ne batem cu pumnul în piept că suntem creştini, de mai bine de 2000 de ani.  Şi am uitat să împlinim cu dragoste, voia lui Dumnezeu. Am uitat să ne pese de cei care suferă, de cei orfani, de cei deznădăjduiţi. Am uitat ce cere Dumnezeu de la noi. Să Îl iubim pe El şi pe aproapele, ca pe noi înşine. Am uitat să ne schimbăm noi, dar mereu cerem altuia să  facă. Chiar azi auzeam pe cineva zicând că noi ne-am învăţat să cerem iubire, respect, apreciere, dar cît din acestea dăm noi altora? Tu vrei să fii împlinit, tu vrei să ţi se dea, tu aştepţi să fii apreciat, dar tu ? Eu ? Dau cu iubire oamenilor din jur, sau aştept să o facă altcineva?

Săptămîna trecută mergeam la servici şi mă oprisem să cumpăr doi covrigi. În faţa mea , la geamul covrigăriei, stătea o ţigancă. Din aia cu fuste si banuţi în păr :-) Avea 5 bănuţi în mână şi se ruga de un covrig. “Hai cu bani, doamna, ca mi-i foame. Dă un covrig aicia ”. Iar femeia ţipa dinăuntru, cu geamul închis…parcă cine o auzea ?  Intr-un tîrziu, când a văzut că mai erau şi alţii care vor covrigi, femeia deschise geamul. Tigăncuţa, iarăşi pe lângă tonetă,că să îi dea un covrig. Puse bănuţii pe tejghea şi aşteptă. Da’ doamna noastră,care ţipa ca în gură de şarpe că să o lase în pace, luă banii şi-i aruncă în stradă cu scârbă zicându-i diverse. “ Ia-ţi banii de aici împuţit-o, că ne îmbolnăveşti pe toţi. Nu-ţi dau nimic. Pleacă! “

Şi biata ţigancă şi-a cules bănuţii de jos fără să mai zică nimic. 

Adică, nu generalizez, însă sunt sigură că mulţi alţii dintre noi ar fi făcut la fel… Românul nostru creştin de 2000 de ani cu atitudine de ospitalier.  Domnul Isus zicea : dacă faceţi bine celor ce vă fac bine, ce mare lucru aţi făcut? Dacă  eşti dragă doamne ospitalier cu ăla că vorbeşte în Germană sau Engleză, dar cu unul bătut de soartă, te porţi ca şi cum ar fi ultimul om, ce fel de creştin eşti? Dacă vorbesc urât despre orfanii propriei mele tări, dacă îmi pasă numai de casa mea, numai de farfuria mea, cum mă aştept ca Dumnezeu să privească la mine şi să ‘zîmbească’ (cum zic unii că ar face) .Şi cum priveşte Domnul Dumnezeu din ceruri la noi, dacă avem atitudini din astea? Merităm oare să trăim bine, dacă nu putem nici măcar să ne iubim aproapele, să arătăm mila, compasiune, dreptate celor care sunt vai de ei? Merităm dragostea Lui Dumnezeu daca noi nu arătăm iubire faţă cele mai neînsemnate creaturi ale Lui?

Daniel , când a aflat starea în care zăcea poporul lui, în Ierusalim, a ridicat spre tronul lui Dumnezeu o rugăciune :

’’Pleacă urechea, Dumnezeule, şi ascultă! Deschide ochii şi priveşte la dărâmăturile noastre şi la cetatea peste care este chemat Numele Tău! Căci nu pentru neprihănirea noastră Îţi aducem noi cererile noastre, ci pentru îndurările Tale cele mari.Ascultă, Doamne! Iartă, Doamne! Ia aminte, Doamne! Lucrează şi nu zăbovi, din dragoste pentru Tine, Dumnezeul meu! Căci Numele Tău este chemat peste cetatea Ta şi peste poporul Tău!”

Aceasta este şi rugăciunea mea. Dumnezeu din cer să facă ceva pentru ca noi, care spunem că suntem poporul Lui, să Îl recunoaştem în căile noastre şi să îl lăsăm să ne conducă El. Cum ştie El mai bine. Şi cu siguranţă, vom trăi mult mai bine ca acum!

Leave a Reply

