Posted in Dumnezeologie, Scriptorium Bibliae

Rabbi

Isus Cristos este Invăţătorul Oamenilor.
Prin cuvantul Lui auzim şi înţelegem noi că mai presus de toate, omul trebuie să aiba credinţă. Credinţa e ca o sămînţă mică şi invizibilă. Prin ea, ştim că Dumnezeu există, caci dacă am putea găsi o dovadă palpabilă ca El există, toţi ar crede… poate mai bine, toţi ar ŞTI !
Pentru că noi vedem Soarele, stelel, murdaria care iese dintr-o haină spălată, florile frumo colorate, zăpada , ştim că ele există . Însă şi orbul ştie că Soarele şi Luna şi stelele există şi asta fără ca el sa le vadă. Iar noi, care credem , ştim că Dumnezeu există fără sa-L vedem, întocmai ca cel care nu vede.
Tot aşa este si cu restul calităţilor Lui Christos. El este Dragoste şi Rabdare. Altfel nu ne’ar fi cerut nouă să iubim sau să fim ascultători, daca El nu s-ar fi făcut ascultător … şi incă ascultător pînă la moarte.
Ce chestie !
Sa fii Fiul Lui Dumnezeu, ţintuit pe o cruce insă cu toată puterea de a te da jos de pe ea. Şi aşa, cu puterea care Ţi-a fost dată, să stai ţintuit , in chinuri grele, privit ca un tâlhar intre alţi tâlhari.Să poţi sa te salvezi pe tine Însuţi şi să nu o faci, din dragoste pentru cei care pier în păcat, din dragoste pentru cei pentru care ai luat iniţial chip de Om. Asta da ispită !

Isus, spune despre El că este Calea, Adevărul, Viaţa, un jug bun şi o sarcină uşoară, tihnă, dragoste, blândeţe, smerenie, prieten, frate, iubit, Tată…pîine şi apă, păstor, medic suprem, Uşa, Începutul şi Sfârşitul… Ce om normal la cap poate afirma atîtea despre sine şi să mintă? Şi dacă nu minte, atunci cred că numai El poate fi un Învătător Bun. Acela despre care mulţi au scris, în care mulţi şi-au pus încrederea şi nu au fost dezamăgiţi.Acela căruia I se spune Rabunni, pe bună dreptate.
“Învăţaţi de la Mine, căci Eu sunt blând şi smerit cu inima.Şi veşi găsi odihnă pentru sufletele voastre.”
Pot oare să nu Îl cred? El m-a învăţat să trăiesc curat şi frumos, m-a învăţat să iubesc pe aproapele meu, să iert pe cel care îmi greşeşte, să cred, chiar şi atunci când nu văd, să ma ridic, ori de cîte ori cad, să am o speranţă în gîndurile pe care le are El pentru mine. Ganduri de pace şi nu de nenorocire. Ca să îmi dea un Viitor şi o nădejde.
Rabbi e numele MAntuitorului meu. el nu fost mulţumit cu starea în care mp aflam eu, ci a lăsat cerul Său şi a venit pe Pămînt, a locuit printre noi, plin de Har si Adevăr, a murit nevinovat pe o cruce şi a înviat a treia zi, pentru ca noi să credem în El. Chiar dacă ştia că nici măcar aşa, nu va putea forţa pe nimeni să Îl aleagă, că nu va putea face pe nimeni să Îl iubească.
Rabbi, a văzut peste greşelile mele, mizeria şi cloaca mea şi a privit la frumuseţea sufletului care putea să sălăşluiască in mine, atunci cînd mintea mea ar fi fost înnoită.

Rabbi m-a învăţat să cred fără să văd. Acum văd, pentru că am ajuns să cred necondiţionat !

Author:

Oh God, I don't love You, I don't even want to love You, but I want to want to love You! Theresa of Avila

Leave a Reply

