Dumnezeologie

Spune-mi ce inima ai si iti voi zice ce inima vei gasi…

Poveste:
Un stapan traia odata pe o mosie mare, avea averi multe si slujitori carora le spunea “Du-te” si, se duceau… sau “fa cutare llucru” si, il faceau. Era de o corectitudine si o strictete crunta si oricare dintre slujitori lucrau si ascultau de el in toate. Si zise el odata unu slujitor de-al lui, un slujitor rau…
– “Du-te, i-a spus, mergi in lume si cauta-mi un om. Cauta-l bine, printre toate popoarele lumii, printre barbati si femei, cauta-l sa fie bun. Cauta-l pe cel mai bun om de pe acest pamant si adu-l la mine de graba.Ia cu tine toate cele trebuincioase si sa nu te intorci prea curand.”
A plecat slujitorul , a facut ocolul pamantului, a cautat si a cautat si dupa multi ani, s-a intors la stapanul sau si asa i-a zis:
– ” Marite stapane, peste tot am fost, popoarele lumii le-am cautat si om bun nu am gasit nicaieri. Intreaga lume nu tine nici macar un om cu inima buna…totul e rautate si desartaciune”
-“Bine” i-a raspuns stapanul si a lasat slujitorul sa plece in pace.Dupa o vreme insa, cheama la el pe cel mai bun slujitor al lui si asa ii spune:
-“Mergi in lume, colinda tarile si popoarele , cauta printre regi si cersetori barbati, tineri sau femei si adu la mine ce e mai rau si mai spurcat. Ia cu tine tot ce ai nevoie si sa nu te intorci pana nu gasesti pe cel mai rau om cu putinta de pe lumea asta”
Plecat a fost slujtorul si s-a intors abia dupa multi ani.Se intoarse direct la stapan si ii zise cu sinceritate:
-“Dragul meu stapan, am colindat lumea asta, am traversat mari si tari, ca sa caut si sa aduc la tine pe omul cu o inima deznadajduit de rea si necredincioasa. Si de gasit nu am gasit unul macar. Oricat de rai erau , oricat de reci si neascultatori sa fi fost, Stapane, unul nu am gasit care sa nu aiba o farama de bunatate in ei, mica, oricat de mica ar fi fost ea, chiar si cat un bob de mustar.”

8) Morala e ca, poti sa cauti raul cat il vei cauta, daca inima ta e buna, va gasi si farama de lumina ascunsa sub staturile de rautate si negura. Daca , in schimb, ai o inima rea si necredincioasa, nimic nu vei gasi bun sau curat, pentru ca nu vei sti unde sa cauti.

Leave a Reply

