Posted in Dumnezeologie

Muzica

Muzica este viata. Ceea ce vrea ea sa expuna , e un dar divin.Asa cum un poet, sau un artist exprima ceva, arata ceva din ceea ce sunt sau din ceea ce au inteles ei despre lume si viata… tot asa, muzica exprima fie o stare , un stil de viata sau o parere despre ceva ce ne inconjoara.
Pentru mine, muzica este modul prin care ma exprim , modul prin care spun cuiva ceea ce cred eu, ceea ce simt eu despre lucrurile care sunt in viata mea, in acel moment.
Cant. Cant lui Dumnezeu pentru ca a facut mult bine sufletului meu. Cant pentru ca vreau sa ii spun Lui, sa il onorez, sa il sfintesc prin cantul meu. Vreau cu vocea mea sa vorbesc altora despre minunea din viata mea.

Muzica este viata. Ceea ce vrea sa expuna… e un dar. Tu ce asculti? Ce exprimi prin stilul pe care il asculti? Cui îi dai slava? Mhm??

Author:

Oh God, I don't love You, I don't even want to love You, but I want to want to love You! Theresa of Avila

2 thoughts on “Muzica

  1. Intreb: unde Il poti lua pe Dzeu cu tine?

    Poti sa faci toate lucrurile in prezenta lui Dumnezeu?
    Crezi ca exista o intimitate pe care Dzeu ti`ofera?
    In povestestea cu adam si eva poti observa ca dzeu se plimba :) prin gradina. Nu era cu adam si eva atunci. Cei 2 aveau intimitatea lor timpul lor in care Dzeu nu era langa ei. In biblie auzi de multe ori “Doamne pleaca-ti urechea, asculta-ma, etc” cuvinte si fraze concrete prin care vezi ca dzeu nu e 100% langa o persoana.
    Muzica pe care o ascultam ne ofera o placere asa cum mancare iti ofera o placere. O mancare este o binecuvantare de la dzeu asa cum viata este o binecuvantare de la El. Mancarea poate sa fie buna sau rea. De exemplu usturoiul daca il mananci :) poate sa iti faca bine dar poate sa iti miroase gura si :) persoana de langa tine sa te “binecuvanteze”.

    Deci muzica poate sa fie buna si rea , poate sa fie de la dumnezeu chiar si turnata prin harul Sau, muzica poate sa fie o muzica de slava la adresa Lui. Sau poate sa fie Un usturoi care sa`ti faca tie bine intr-un moment si la altu sa nu i placa mirosul ei.

    Ai libera alegere, poti asculta ce vrei, dar indicat e sa vezi la ce slujesti prin aceea muzica. Eu personal sunt o fire mai “moale” si ma desting prin sporturi extreme. Cand ma dau de exemplu cu snowboardul evident ca nu pot asculta o simfonie, o piesa crestina care sa ma ieie haru`. Mda… ascult o muzica mai ritmata. Daca e sa fie rock, rock sa fie.
    O ascult in timpul meu, timp de recreere pe care il am la dispozitie, nu omor pe nimeni. :)

    Caracterizarea e facuta pe baza acestei fraze Ana: “Muzica este viata. Ceea ce vrea sa expuna… e un dar. Tu ce asculti? Ce exprimi prin stilul pe care il asculti? Cui îi dai slava? Mhm??”

    Problema noastra in ziua de astazi e ca ne bagam prea adanc in filozofie si nu privim lucrurile simple si reale. “Muzica este viata” hmm Isus este viatza, Da este dar aia inseamna sa iti ofere muzica care o asculti “viata, traire, descoperire, ridicare inaintea Lui”

    Viata (Isus), evident ca poate fi si intr-o eticheta de pe o sticla care sa iti zica “Intoarcete la mine” (e un exemplu, ma refeream la mesaje care sa te intoarca la pocainta).
    Toate acestea sunt in momentul cercetarii care il ofera Duhul lui Dzeu atunci cand vrea El. Tu doar trebuie sa sti momentul cercetarii tale.. si sa profiti de el. :D

    Ce exprima stilul pe care il ascult?…
    Noi oamenii suntem niste vicleni, invatati, autoinvatati “ma refer la autodidact” astfel incat sa fim asa cum vrem sa fim. De multe ori credem ca suntem intr-un fel dar mno e mai greu sa te vezi din interior si nu din exterior.
    In general latitudinea sincera a noastra se vede in momente de apogeu: “la disperare, la momente fara iesire”. Ne invata biblia sa fim sinceri.. la un momendat o sa fim… Ma distreaza cat de sincer este un om atunci cand se arde, sau cand prietenul / prietena cea mai buna i trage tzapa sau cand ai probleme cu politia / statul etc. “evident si partea cu probleme personale e inclusa.. boli, accidente etc” .
    Deci sa fiu mai direct.. muzica pe care o ascult e o “terapie”, “pe care ti-o adresezi in momentul respectiv pentru a te (echilibra)”.
    Sper sa nu pic in extrema de discoteca, destrabalare .. sustin ce am zis prin psalmi “cantati, dansati, bateti din palme”
    Ok.. pt Dzeu.

    Sunt curios ce muzica ascultau cei de la nunta in care Isus a prefacut apa in vin… pe ce muzica dansau / se bucurau?

    Evident ca exista literatura vremurilor lor iar crestinii se adaptau la vremurile alea asa cum noi ne adaptam acum. “Ma distreaza predicatorii care sunt impotriva cunoasterii si tehnologiei… in loc sa vi cu bmw-ul la biserica ce ar fi sa vi cu Ileana pe un Cal?”

    In fine.. Parerea mea deci este: Poti avea un timp special pentru Dumnezeu. Cu cat Il introduci mai mult in viata ta in lucrurile care te inconjoara cu atat e mai bine. “Dar acum sa nu o dam in diverse”

    Exista un rau, da, exista; dar acum nu o sa ascult evident muzica cu un mesaj satanist ca sa ma simt eu bine “e impotriva lu` Dzeu”

    Asa ca literatura din ziua de azi o acceptam ne bucuram de ea si invatam sa oferim si lumii ceea ce stim noi sa facem :)

    Sti sa canti fain Tanti Cutarescu, uite ca iau de la tine ce e bun si imi place si …. Ana inainte sa dai accept la comentariu asta citestel :D ca sunt cam extremist. PS: poti sa il stergi.

  2. “Cei 2 aveau intimitatea lor timpul lor in care Dzeu nu era langa ei.”

    Eu cred, Alin, ca Dumnezeu era cu ei.Chiar daca nu era prezent in ”persoana” langa dansii, cu siguranta ochii Lui ii vedeau in tot ceea ce fac. Nu cred ca Dumnezeu a fost nestiutor de pasul pe care eva si adam l-au facut cand au nesocotit porunca lui. Tot asa, nu cred ca Dumnezeu ne lasa pe noi singuri, nici macar in momentele de intimitate. El este Creatorul. Ceea ce spune psalmistul, in momente e criza, evidentiata faptul ca noi suntem cei care, in necaz, ne indepartam de Dumnezeu, cei care nu Îi vad puterea si prezenta la lucru. “Pleaca-ti urechea spre mine” inseamna, “Doamne, eu nu te mai simt, nu te mai vad langa mine”. Parerea mea , :-) .
    Muzica si stilul pe care il ascultam este personal in primul rand. Daca mie imi face placere sa ascult un anumit stil de muzica, evident ca nu il voi impune nimanui altcuiva. Tu asculti rock ca sa te relaxezi… mie imi place jazzul.
    E ok? Oare chiar e ok?Din placerea mea excesiva de a asculta jazz sau folk, sau altele, las ca duhul meu sa fie afectat de viata pe care o inspira acel stil de muzica.
    Nu cred ca e filozofie :) Cred ca e realitate.Biblia ne spune noua , celor care stim voia Lui placuta, “rugati-va neincetat”. Asta mi-o spun mie in primul rand. Cand ascult muzica care nu il slaveste pe Dumnezeu, automat mintea mea si duhul meu nu sunt indreptate spre Duhul celui Vesnic. Asta nu o poate nega nimeni. Nici macar atunci cand ascult tehno crestin, cuvitele nu imi spun nimic, pentru ca melodia ei e mult mai puternica si ma afecteaza .

    Cum zici si tu, muzica poate fi un usturoi care sa ii afecteze pe cei din jur. Eu cred in primul rand ca usturoiul acesta poate sa ne afecteze pe noi. Si… da…

    “Cu cat Il introduci mai mult in viata ta, pe Dumnezeu, in lucrurile care te inconjoara, cu atat e mai bine”

    Cu cat il implici pe Dumnezeu mai mult in muzica pe care o asulti, cu atat il vei simti mai prezent, mai implicat, chiar si in momentele tale de relaxare. :-D

    P.S. Nu esti deloc extremist. E ok. ^_^

Leave a Reply

