Scriptorium Bibliae

Străin şi călător…

1 Petru 2. 11: Preaiubiţilor, vă sfătuiesc ca pe nişte străini şi călători, să vă feriţi de poftele firii pământeşti, care se războiesc cu sufletul;
12:Să aveţi o purtare bună în mijlocul neamurilor, pentru ca, în ceea ce vă vorbesc de rău ca pe nişte făcători de rele, prin faptele voastre bune pe care le văd să slăvească pe Dumnezeu în ziua cercetării.

Trăim… trăiesc în mijlocul unei culturi obsedate de faimă şi celebritate, perfecţiune, confort, o lipsă acută de principii în favoarea actelor ce te fac sa te simţi “bine” în pielea ta, neţinând cont de faptul că aceste acţiuni pot face rău altor persoane… o sete după dorinţe şi împliniri egoiste, care probabil că au fost dintotdeauna prezente, într-o formă sau alta.Pentru că, nu e aşa… nimic nu e nou sub soare. Eu, în mijlocul acestui gen de trai, mă simt ca un peşte pe uscat…ca şi cum nu aş face parte din această lume. Nu mă simt “acasă” şi nici nu cred că ma voi simţi vreodată. Pentru că adevărul, aşa cum îl văd eu, e că pe pământul acesta voi fi mereu un calator. Sunt cetăţean al Cerului şi voi aparţine acelei lumi nevăzute de ochiul liber, de acum şi până în veşnicii. Unii dintre cei care l-au cunoscut pe Cristos aleg să trăiască şi să se conformeze condiţiilor în care se află,amestecându-se în mulţime ca şi cum ar fi parte din ea, iar alţii aleg să se separe total de lume, pentru a nu aparţine ei.
Biblia însă ne spune să trăim în lume, fiind parte din ea şi nu cu ea. Asta înseamnă să te simţi mereu un străin pe acest pământ, în mijlocul unui norod care nu poate aprecia şi nu poate înţelege lumea spirituală cu ochii fireşti; citeam pe blogul unui comentator recent un citat aparţinând lui Samuel Chadwick

Omul care crede că poate cunoaşte Cuvântul lui Dumnezeu printr-un studiu pur intelectual este înfiorător de înşelat. Adevărul duhovnicesc se discerne în mod duhovnicesc. Sufletul vede cu ochii inimii, iar aceştia sunt deschişi de Duhul Sfânt. Cunoştinţa pe care o dă El este mai mult decât informaţie: este o cunoştinţă care duce la încredere, cunoştinţă care aduce viaţă, şi o cunoştinţă care insuflă dragoste.

Şi sunt de acord cu el. Deşi, chiar dacă nu aş fi, el tot are dreptate. Dumnezeu, care este nu doar o putere, ci o persoană a cărui putere este incapabilă de înţeles cu ochii sau cu mintea, se face cunoscut nouă, nu prin raţiune, ci prin convingere personală, mai întâi. Raţiunea acţionează mult mai târziu, în urma studiilor individuale şi a implicării Duhului Sfânt în mintea şi cunoştinţa noastră.
Aşadar, ca cetăţean al cerului, mă simt mereu înaintând cu greu, într-o lume care nu mă înţelege şi nu mă primeşte ,pentru că nu gândesc ca ea.Trăiesc cu greutate printre oameni care nu văd nimic altceva decât nevoile lor personale, dorinţele lor murdare, gândurile lor pline de o sete după realizare profesională, după un câştig corect şi după o viaţă lipsită de griji şi necazuri. Atât înseamnă viaţa pentru unii dintre ei.
Şi eu nu pot să gândesc la fel, oricât de mult mi-aş dori .Pentru că am ajuns să îl iubesc pe Dumnezeu şi cu mintea, şi cu Duhul… deşi nu trăiesc întotdeauna conform crezului meu.Desigur că este important să ai un trai decent şi o viaşă cât de cât liniştită. Insă nu este totul.Şi sunt oameni care nu au nici măcar cat avem noi. Sunt unii oameni care se mulţumesc cu hainele de pe ei şi totuşi au pace în inimă (în acest moment, nu ştiu dacă eu aş putea să mă bucur ca ei) Însă oricum sunt şi oriunde mă aflu, încerc să mă lupt, mă disciplinez, caut să alerg până la capăt, aşa cum îmi spune Pavel… să lupt lupta cea bună, cu răspundere,cu disciplină, cu o minte înnoită de cuvântul său, de dragostea lui.
Şi în ziua aceea când voi putea să stau înaintea Lui, cu scutul credinţei încă în mână, cu platoşa neprihănirii încă ataşată de inima mea, voi putea să îi spun că totul a avut un rost pentru mine şi că, în sfârşit, mă simt “acasă” .

“Acasă” e acolo unde e inima ta. Dacă inima ta aparţine confortului trecător în care eşti înconjurat, ridică-te şi păşeşte pe calea cea strâmtă, unde nu este loc decât pentru doi, tu… şi Domnul care te-a răscumpărat!

Leave a Reply

