Dumnezeologie

Carpe Diem…

yddfms622552-021

Richard Dawkins, unul din scriitorii cei mai în vogă,la ora actuală, încearcă să deshidă mintea celor incuiaţi printr-o frază plină de speranţe ( aici în lb. Engleză )

Probabil că nu există nici un Dumnezeu. Acum opreşte-te din a-ţi fă griji şi bucură-te de viaţă.

Câtă speranţă în cuvintele lui, câtă înţelepciune! Faptul că Dumnezeu [probabil] nu există, mă încalzeşte atunci când mă paşte boala sau sunt înfundat în datorii. Probabil că este o probabilitate ca Dumnezeu să nu existe, din punctul unora de vedere, dar nu pot înţelege cum sau cu ce mă ajută inexistenţa Lui Dumnezeu sa ma bucur de viaţă ?

Pe de altă parte, Biblia îmi spune undeva Bucuraţi-vă întotdeauna. Iarăşi vă zic,bucuraţi-vă!
Dumnezeu îmi spune să ma bucur de viaţă, să traiesc clipa ca şi cum ar fi ultima pe care o trăiesc pe acest pământ.
Unii ar zice că frica de iad nu te lasă să te bucuri de viaţă. Unii care probabil că nu au înţeles esenţa lui Dumnezeu, Dragostea. În dragoste nu este frică, iar dragostea pe care o arăt eu Domnului prin ceea ce fac, mă va păzi de frica iadului.

Da, este greu să crezi în Dumnezeu, mai ales când în jurul tău oamenii se poartă ca şi cum El nu ar exista şi mai mult de atât, eşti încurajat la orice pas să laşi credinţa deoparte şi să te axezi pe ceea ce vrea muschiul tău.
Este greu să mergi în fiecare zi în credinţa că deşi nu Îl vezi, El e acolo si veghează asupra ta.
Este greu să arăţi celor din jur că ai un Dumnezeu Minunat, deşi trăim într-o lume decazută şi perversă.

Dar este mult mai greu să trăiesc cu probabilitatea că Dumnezeu nu există, fără speranţa că într-o zi totul va fi bine (cum le place americanilor să zică destul de des). Mi-ar fi greu să cred că mă despart pe lumea asta de cineva drag şi ca nu îi voi mai vedea niciodată. Mi-ar fi greu sa cred că într-o lume atât de complexă şi detaliată, tot ce avem de făcut e să mâncăm , să bem şi să facem avorturi (că oricum naşterea de fii nu mai este în vogă).

Pot să cred într-un Dumnezeu Atotputernic în care mă bucur zilnic de fiecare clipă petrecută pe pamânt, cu bune, cu rele şi cu speranţa că într-o zi viaţa va fi mai mult decat îmi văd ochii acum.
Dar într-o probabilitate lipsită de speranţă, care oricum nu mă ajută să ma bucur de viaţă mai mult ca înainte, bazată pe ceea ce văd aici şi acum, nu pot şi nu voi putea niciodată să cred!

1 thought on “Carpe Diem…”

Leave a Reply

