Dumnezeologie

Un Rege pentru Întreaga lume !

"Baby Jesus" by Deborah Woodall
"Baby Jesus" by Deborah Woodall

Zilele trecute citeam începutul cărţii lui Matei, despre naşterea lui Isus şi parcă mi s-au deschis ochii asupra unui paragraf pe care îl mai citisem şi înainte. Citeam despre magii care veneau din Răsărit ca să se inchine noului Împărat. Magii, ne spun dicţionarele virtuale, făceau parte din casta preoţească Zoroastriană, care se ocupau în special cu cititul în stele, cu ocultismu şi care, aşa ca un amănunt, nu aveau nimic în comun cu popoarele ebraice şi credinţa lor teistă. Aceşti magi, vin înaintea marelui Împărat Irod cerându-i să li se spună despre noul Rege, noul Rege a cărui naştere era vestită şi a cărui stea deja răsărise.

Trecând peste amănuntele privitoare la ura şi complotul împăratului Irod, mă opresc la călătoria celor trei magi spre Bethleem, la dorinţa lor de a-L întâlni pe micul Rege şi a-I oferi daruri semnificative titlului pe care-l purta (aur, smirnă şi tămâie). Steaua îi duce cu bună ştiinţă deasupra staulului sărăcăcios însă pentru prima dată am remarcat atitudinea pe care au adoptat-o cand aceştia ajung să îl vadă pe Isus. Se opresc, I se inchină şi Îi dau daruri. Eu în locul lor, aş fi ieşit afară şi aş fi plecat să caut Regele nascut intr-un loc de cinste. Eu în locul lor, aş fi considerat prea umilă imaginea unui copil născut în paie, încălzit de sudoarea şi respiraţia vitelor şi învelit în scutece. Însă ei au intrat în staul, au vazut copilul din iesle , s-au aplecat înaintea lui şi i-au oferit daruri pe care doar un rege le-ar fi primit.

Cu siguranţă, credinţa pe care a avut-o Avraam şi Noe, credinţa lui David , credinţa lui Iosif, aceeaşi credinţă pe care au avut-o şi magii, când fără ezitare au acceptat că în acel staul sărăcăcios s-a născut un Rege pentru întreaga Iudee, trebuie să le fi fost socotită ca neprihănire.
Mă bucur de circumstanţele în care s-a născut Regele întregii lumi, mă bucur de oamenii care au fost aleşi pentru a face parte din această scenă şi mă bucur că Dumnezeu nu a subestimat puterea de alegere a unor păgâni de a face ceea ce trebuie.

Un Rege se naşte într-o iesle, un Rege moare pe un stâlp al ruşinii pentru mizerile mele, un Rege cheamă lăcrimând pe toţi oamenii ca să fie mântuiţi. Un Rege căruia vreau să Îi slujesc şi acum, dar şi în veşnicie :-) .

Amin

Leave a Reply

