Abstractologie

Rânduri reacţionate…

436028p48cw1rq38

Citind rândurile melancolice de pe norişorul ei , mi-am adus aminte de vremea nu foarte îndepartată în care comunicam cu prietenii mei prin intermediul scrisorilor.
Prima dorinţă de a scrijeli cu creionul pe hârtie a fost la o varsta chiar fragedă, când, împreună cu prietena mea cea mai bună, am hotărât să ne scriem. Stăteam una în spatele blocului celeilalte (eu cu blocul la stradă, ea în spate). Nu mai ţin minte de unde prinsesem ideea, însă îmi placea enorm să îi scriu prietenei mele pe o foaie de hartie arsă pe margini, uşor îngălbenită şi dacă era posibil foloseam cerneală şi peniţă.Pe vremea aceea era mai accesibilă o călimară de cerneală, iar tatăl meu, fiind tipograf, avea mereu prin casă o peniţă veche . Evident că nu erau rânduri extrem de artistice, dar plăcerea cu care scriam, era imensă. Şi în final, piesa de rezistenţă… ceara de la o lumânare , uşor picurată pe hârtie aparent ‘ îngălbenită de vreme ‘ şi modelată cu grijă cu forma în relief a unui glob de iarnă.În fiecare zi hotăram, prin scrisori, locul de ascunzatoare al scrisorilor. Pe deasupra poştei de scrisori din bloc, sub un ghiveci de flori, pe pervazul geamului, aveam locurile noastre preferate. Era întradevăr un sentiment deosebit. Pasiunea cu care citeam noua scrisoare, dorul cu care aşteptam următorul răvaş, graba cu care ma pripeam să răspund, meticulozitatea cu care alcătuiam o nouă scrisoare.Întradevăr că…a fi copil înseamnă a fi lipsit de griji, a trăi clipa şi a nu te gândi prea mult la consecinţe.
Timpul însă, deşi a lăsat urma amintirilor încă plăcută, a lăsat şi gustul amar al schimbării, al trecerii anilor.Ne-am croit fiecare un drum diferit.Şi poate că distanţa nu e chiar aşa de mare, însă scrisorile nu mai sunt un obicei între noi două. Ne mai auzim din când în când, ne vedem, când se întâmplă să mă reîntorc acasă pentru o mini-vacanţă… prietenia a rămas ca un bloc tare, de nezdruncinat. O prietenie clădită pe sinceritate şi dragoste…în final, e tot ce contează, right?

Leave a Reply

