Dumnezeologie

Nebun pentru Cristos

imagine de pe www.anniebertram.com
imagine de pe http://www.anniebertram.com

Sunt câteva concepţii în Creştinism care, de cele mai multe ori, trezesc un dezgust imens în minţile sau inimile oamenilor din afară. De fapt, mai bine ar fi spus , sunt câteva concepţii Biblice, care trezesc un dezgust şi o incapacitate de a înţelege cu adevarat cum stau lucrurile.

Primul lucru ar fi păcatul. Este un termen care ne plasează pe toţi în aceeaşi oală. Fie că suntem sau nu morali, fie ca am ucis un om, sau o muscă, sau nici macar atât, fie că suntem cei mai buni oameni de planetă sau nu, suntem cu toţii păcătoşi. Biblia mai numeşte păcatul neascultare şi ţine morţiş că toţi ne naştem în această stare de neascultare, oricat de buni am părea noi sa fim. Şi, pe bună dreptate, nu ne place. Cu adevărat este neplăcut să ni se spună cine suntem şi mai ales, cum suntem noi înaintea lui Dumnezeu. Aici, oarecum, ar interveni o altă concepţie. Faptul că Fiul Lui Dumnezeu a venit pe pământ ca să moară pentru noi, cei care am fost născuţi şi care am crescut în neascultare.O fiinţă perfectă, să moară pentru o lume care,de fapt, din punctul ei de vedere cel puţin, nu vrea să fie mantuită. Isus scoate asta în evidenţă într-o oarecare discuţie, zicând: ”Şi nu vreţi să veniţi la Mine ca să primiţi viaţă şi să fiţi mântuiţi”. Isus judecă pe toţi oamenii deodată, zicându-le clar şi răspicat: ”Eu vreau să vă dau viaţă şi voi vreţi să muriţi ”. Acesta e mesajul principal al Bibliei, un mesaj de răscumpărare a condiţiei spirituale în care am ales să trăim, atunci când L’am nesocotit pe El ca Stăpân şi Creator peste toţi oamenii şi toate lucrurile.

În câteva cuvinte simple,apostolul Pavel vorbeşte despre acest mesaj al mântuirii ca fiind o nebunie pentru lume, iar pe cei care aleg să îl propovăduiască, ca nebuni pentru Cristos.
Şi atunci, ce îmi rămâne de făcut? Să…tac! Să îmi ţin nebunia numai pentru mine, să stau in banca mea, să mă rog lui Dumnezeu cum ştiu/vreau eu, să îi las pe oameni în pace să îşi traiască viaţa cum vor ei, într-un cuvânt, să nu fiu cu nimic deosebit faţă de ceilalţi slujitori de dumnezei din lumea asta.

Mda, e destul de simplu şi uşor . Şi hotărât că nimeni nu e interesat de nebunia mea, am să tac şi am să îmi păstrez părerile pentru mine.

… Well, nop. Din păcate, odată ce ai ajuns un nebun pentru Cristos, eşti un nebun cu … conştiinţă. Da, este greu să vorbeşti oamenilor despre un Dumnezeu personal, este extrem de greu să le spui că Isus a venit să moară pentru ei. E o luptă enormă să fii în stare să ţii stindardul sus, cu demnitate, cu [,] curaj, cu zâmbetul pe buze. Dar este ceea ce înveţi să faci, pentru că este o nebunie să nu o faci.
Şi dacă , eşti nebun pentru Cristos, dar ai simţit că pur şi simplu nu poţi face faţă , că este prea greu şi prea costisitor să îţi exprimi punctul de vedere, gandeşte-te la tine. Odată ai fost în situaţia celui care a râs şi a aruncat batjocură în rândul celor credeau.Dumnezeu s-a îndurat de tine, sau nu? Gândeşte-te, dacă tu crezi că nu vei putea să convingi niciodată pe nimeni , că nu tu eşti cel care convinge, ci Dumnezeu. Tot e trebuie tu [şi eu] să faci este să deschizi gura şi să Îl laşi pe El să vorbească.

Şi… Crede-mă, vei fi sursprins  :-)  !!

3 thoughts on “Nebun pentru Cristos”

  1. Articolul asta imi aduce aminte de inceputurile mele … un blog care se chema si inca se cheama hecame4me2… Imi place cum scrii… frumos, atent, ingrijit. Doamne ajuta!

Leave a Reply

