Dumnezeologie

Prapastia dintre generatii…

Ma reintorc la Pavel [fixatia mea, acum si mereu] si la indemnurile pe care le da el diferitelor comunitati. Este interesant cum le prezinta evreilor, deveniti acum crestini, modul cum sa isi traiasca viata in cadrul familiei si bisericii.

Copiilor, ascultati de Domnul, caci este drept… si nu-i asa, prapastia nu este prapastie decat atunci cand poti vedea timpul si spatiul in care te afli si te poti raporta astfel la modul cum iti este prezentata viata, de catre parinti.
Astfel ajungem la vremea adolescentei, cand, cam tot ce zboara se papa si cerul este mereu albastru :-) Imi aduc aminte cu cata verva incercau ai mei sa ma trezeasca la realitate, amintindu-mi ca ei ”nu vor trai cat zidul Goliei” si ca trebuie sa invat sa am grija de mine… De parca imi pasa?? Yeah, right… Iar acum, adolescenta e de mult praf si cenusa… si cu uimire imi dau seama ca ai mei aveau dreptate.

E o idee generala in the air, cum ca prapastia intre noi si ”batranii”, va fi mai mereu acolo. Si de unde imi duceam existenta intr-o exasperare, simtindu-i pe ai mei mereu in coastele mele, incapabila sa fac un pas fara sa mi se zica: ”ai grija” sau ”vezi cum traversezi strada” (acum pe bune… asa parinti am avut ), imi dau seama AZI, ca au fost mereu protectivi si ingrijorati pentru mine. Si atunci ma intreb, de ce nu am vazut asta ATUNCI ??

Pentru ca acum nu prea mai am nimic de facut, decat sa imi verific comportamentul fata de ei, prin acceptarea lor si o atitudine generala de respect, in orice forma s-ar afla ea.
Ani la rand mi-am jurat ca nu voi ajunge la vorba parintilor, iar acum ma vad exact in fata vorbelor lor… imi dau seama ca ei au avut dreptate intotdeauna .

Relatia cu parintii e ca un rolercoaster… pana nu reuseste una dintre parti sa inteleaga motivul pentru care cineva se comporta cum se comporta. Pentru ca hai sa fim seriosi, asa cum sunt copii irationali, pot fi si parinti. Mai ieri vorbeam cu o dragalasa copila. 14 ani are, examene are, de invatat invata, silitoare este pana la refuz…insa unul dintre parinti o exaspereaza cu invatatul… Cum? ”It’s never enough!” ”De ce 9 si nu 10 ?” ”De ce 10- si nu 10+ ??” ” Ai luat un 10+ ?? mmmhm, cred ca a fost prea usor pentru tine.”
I mean, come on, fata asta trebuie oprita de la invatat si scoasa la lumina soarelui :)) Si partea cea mai rea e ca draguta de ea e convinsa ca POATE MAI MULT, ca nu se ridica la potentialul asteptat. Mhm…ce te faci cu parinti din astia, ma intreb? Nu am stiut ce sa ii spun, pentru ca singura replica pe care o primeam de la ea era : ”DAR eu stiu ca pot mai mult” Si totusi, e clar ca nu poate.
Aici intervine Pavel, din nou… Parintilor, nu intaratati la manie pe copii vostri. Traducerea britanica NIV o spune mai frumos ”Parintilor… nu ii duceti pe copiii vostri la exasperare” Asa-i ca da? Exasperare… din aia de te face sa te dai cu capul de toti peretii . Nu stiu… asta e o treaba complicata… pentru ca nu stiu cum ii poti convinge pe parinti sa nu te duca la exasperare. Nici Pavel nu o are… el doar da instructiunile. Traiti in armonie, ingaduinta si acceptare. Si indraznesc chiar sa zic ca cel care are mintea mai rationala ar trebui sa si cedeze. Si imi este usor sa vorbesc din punctul meu de vedere…parintii trebuiesc pretuiti si dupa ce nu mai ai nevoie/depinzi…de ei.

Daca ai lumina sa vezi ca parintii tai nu mai rationeaza anymore, invata sa ii iubesti si sa ii respecti pentru ca iti sunt parinti.
Daca poti sa vezi un motiv rational in spatele faptelor lor, treci mai departe si intelege-i. Daca poti sa stai si sa ii asculti cand vorbesc cu tine, chiar daca spun chestii neinteresante, sau amintiri din copilarie, este drept sa stai si sa ii asculti, sa fii interesat de ceea ce spun… pentru ca este drept.

Leave a Reply

