Posted in Dumnezeologie

Cine este adversarul meu ?

Mi-e atat de usor sa dau vina pe oameni…
Mi-e atat de usor sa judec pe cei care ma ranesc, “au facut-o intentionat”, “este atat de arogant”, “este atat de mandra” . Imi place de multe ori sa caut vina la cineva, fara sa ma uit in profunzime, fara sa vreau sa inteleg ca de fapt, adversarul meu, dusmanul sufletului meu, nu este un om, ci un inger cazut.

Undeva este asemanat cu un leu, un leu care racneste puternic si cauta sa ma inghita. M-am nascut, din nefericire, pe teritoriul sau, iar lupta e mult prea grea sa o pot duce singura.
Imi este superior in siretenie, in intelepciune… si are o grozavaa capacitate de a domina tot ce misca.
El ma acuza in fiecare zi, imi spune ca sunt incapabila si nevrednica… iar eu ma intorc spre aproapele meu si il invinuiesc pe el… :)) Ce e omul… numa’ sa iasa el cu camasa curata, onestly (doh) !!

Undeva in mintea mea, stiu ca este un mincinos, insa de multe ori, ascultandu-i minciunile, ma complac de fapt, in a’mi plange de mila.Pentru ca, nu-i asa? e usor sa stai si sa nu faci nimic… sa crezi ca tu nu poti face nimic si sa nu misti un pai/ un deget (sau, whatever you want to call it) pentru ca tu… nu poti face nimic.
Si asta e tot un cerc vicios. Unul care sa ma tina legata in acea stare de neputinta, as loong as possible.

Adversarul meu, nu este nici vecinul de la doi, care ma calca pe nervi din nimica toata… nici vanzatoarea de la supermarchet, care se pitigaie la mine ca i-am dat prea mult marunt. Exista un singur adversar care trebuie luat in considerare, cel care are puterea sa ucida sufletul, cel care ma poate atrage spre el cu o iscusita intelepciune… si caruia ii pot raspunde cu usurinta. El, care vrea ca toti sa piara, toti sa fie straini de dragostea lui Dumnezeu, el, imi este adversar.

Ce sa aleg deci? Viata, care presupune o lupta continua cu cel care imi vrea sufletul legat si mort… sau moartea, care presupune o viata fara alegeri, fara lumina si fara har ?

Author:

Oh God, I don't love You, I don't even want to love You, but I want to want to love You! Theresa of Avila

2 thoughts on “Cine este adversarul meu ?

  1. Adversarul tau e reuniunea tuturor simplitatilor din viata care exclud drumul cu efort, consecintele cu greutate si demersul agale.
    Mai exact, acea parte din tine care refuza sa zambeasca la frumusetea vietii pentru ca e prea copilaresc, acea parte care refuza sa isi lase parul in vant simtind cum natura te mangaie parinteste, e acea parte din tine care uita sa spuna ‘da’ fericirii …
    Nu exista trandafir fara spini, si putin sange n`a omorat pe nimeni :p

Leave a Reply

