Dumnezeologie

O veste Tulburatoare *…

(* personajele acestei povestiri sunt REALE )

Oricat ne-am dori ca existenta noastra pe acest pamant sa decurga cat mai linistit, de multe ori, vesti sau evenimente, care nu intotdeauna ne aduc placere,apar din senin si ne intorc viata total pe dos.

Primisem saptamana trecuta un mesaj de la o prietena:

“roaga-te chiar acum sa se intample o minune…prietenul unui prieten…accident de motoreta;mai are 20 de minute de trait, daca nu se opreste sangerarea[…] il cheama George”

.
Era 1.34 p.m.

Evident, m-am rugat.I-am cerut Domnului sa intervina, pentru ca El poate… si pentru ca nu doream ca familia lui sa sufere. Totusi, m’am rugat sa se faca voia Lui, nu a mea !
4 ore mai tarziu, am primit un text si, raspunsul a fost neasteptat:

…George a murit la 1.45. Multumesc oricum ca te-ai rugat, cred ca pana la urma nu ne este dat sa intelegem gandirea lui Dumnezeu… Dar roaga-te acum, sa pot gasi cuvintele potrivite sa ii explic asta si prietenului meu, cel care mi-a cerut sa ma rog pt George.

Ce poti spune cuiva care sufera? Cum poti sa ii explici cuiva, ca mortea este inevitabila… chiar si atunci cand pare sa te ia prin surprindere?
Ma gandesc la George… la pijamalele pe care si le-a lasat mototolite pe podeaua din camera lui… la capacul de la pasta de dinti, azvarlit in chiuveta(ca de obicei)… la castronul de cereale lasat pe masa unde a mancat, la cafeaua neterminata….
Acum George nu mai e! O clipa de neatentie, sau prostia unui alt conducator l’a dus pe George in camera de spital acum cateva zile.
Nu vreau sa ma gandesc ca acest lucru s-ar putea intampla cuiva cunoscut, cuiva drag mie. Nu vreau sa ma gandesc ca poate astazi, sau acum, vad pentru ultima data pe cineva. As fi putut sa ii spun poate ce simt pe ea/el, as fi putut sa imi cer iertare ca i-am gresit, dar am preferat sa tac.

Da, viata ne joaca feste… (si in mod deliberat nu Il implic pe Dumnezeu aici, pentru ca, din nefericire, sunt atatia oameni* care refuza sa se gandeasca ca ar exista Unul. Ar fi si patetic sa intreb: ”Unde este Dumnezeu?” cand de fapt El nu a existat niciodata in viata mea. *Iar in cazul exceptiilor de la regula, moartea este de fapt trecerea la o alta viata )

Viata ne joaca feste ziceam.Si de multe ori ramanem cu un gust amar. “As fi vrut sa…” “as vrea sa pot intoarce timpul inapoi…

Dar ce usor ar fi, nu? Sa intorc timpul inapoi, ca sa fiu iarasi omul care, de fapt nu am indraznit sa fiu. Intradevar, a spune cuiva “Iarta-ma” sau… “te iubesc”, inseamna sa fii om, nu sa te injosesti.

De aceea imi propun sa ma gandesc mai mult la atitudinea mea fata de ceilalti si sa le cer iertare mai des . Vreau sa Il port pe Cristos mai adanc in inima si mai mult la suprafata. Vreau sa nu mai ascund lumina sub obroc ci sa o scot la suprafata si sa luminez cu ea in intuneric.
As vrea sa il aduc pe George inapoi, de dragul celor care sufera acum, dar nu pot…

Pot doar sa iti spun tie:
Daca esti pe picior gresit cu cineva, mergi si te impaca!

Daca nu i-ai spus celui de langa tine “te iubesc” , fa-o acum!

Daca poti face ceva frumos pentru cineva azi, nu lasa pe maine!

Leave a Reply

