Care nu intră nicăieri altundeva

Ingaduinta Crestina (dupa Pavel)


Studiam Epistola lui Pavel catre Romani, intr-un grup de casa, nu demult. Desi citisem de multe ori inainte aceasta scrisoare, in acea seara, cand am ajuns la studiul capitolului 14, mi s-au deschis ochii si l-am vazut pe Pavel, un om cu care, personal, nu as fi vrut sa stau fata in fata, din cauza strictetii pe care o inspira in mai toate Epistolele lui -l-am vazut,spuneam- un om plin de ingaduinta si dragoste.
”Este un om extraordinar” as fi spus mai demult.Invatatura lui este curat Cristica, dar strictetea lui este cu siguranta(si a fost, mai bine zis) un pic ‘deranjanta’. Un om categoric,spune lucrurilor pe fata si nu se da dupa deget.Ba inca nu i-a fost frica sa il mustre pe Petru, cand acesta s-a aratat un fatarnic. Strangerea de ajutoare pe care o organiza pentru alte biserici, dovedea clar ca este plin de dragoste si darnicie crestineasca.Ba chiar mai mult.Dupa cum stim, majoritatea epistolelor le scrie din lanturi si cu toate astea, prea putin ii pasa de el si de butucii in care statea.A fost in pericole mai mult decat ceilalti apostoli,a suferit pentru Cristos si s-a dedicat altora, mai mult si mai mult.
Dar acest Pavel, imi demonstreaza deodata ceva mai adanc si mai minunat.Cititnd capitolul 14(cum spuneam), am vazut ceva ce nu am vazut pana atunci.Pavel, cel zugravit de mine nu se mai potrivea cu acest Pavel. Pavel incepe sa vorbeasca despre ingaduinta, despre slabiciune. Parca acum totul se leaga.Cum spunea el in epistola catre Corinteni parca…Cine este slab si sa nu fiu si eu slab? Cine cade in pacat si eu sa nu ard ?
Dar ingaduinta crestina cum o prezinta el aici intrece orice imaginatie. Oamenii spun ca e usor sa fii crestin.Adevarat e ca ai nevoie de atata tarie de caracter, si totusi, singuri nu putem face nimic.

Primeste-l dar pe cel slab si nu te lua la harta cu el.

Daca unul mananca carne si un altul nu, nu ii dispretui, pentru ca Dzeu le primeste jertfa …

Daca unul tine o zi, iar un altul nu, fie ca ei sa fie convinsi in inima lor ca ceea ce tin, pentru Domnul tin.

Nimeni nu traieste pentru sine si nimeni nu moare ptr sine. Noi traim pentru Cristos si murim pentru Cristos, deci orice facem sa facem CA pentru Cristos, deasemeni

Leave a Reply

